Arn Riket vid vägens slut

Så nu har jag även sett 2:an och arn filmerna är verkligen de bästa svenska filmerna som har gjorts. Detta var lugnt INGEN B-film, samma gäller den första.
Nya karaktärer denna gång är ju alla barn och även norske harald. Hoppas att jag nu inte avslöjar för mycket...haha
men det e ju bara att se trailern så avslöjas ganska mycket för en filmvan som jag;)

Skitbra film. Har inte skrattat så mycket på evigheter (filmen i själva sig va inte humoristisk)
och aldrig skrattat så mycket på en offentlig plats speciellt inte på en bio. haha, fy va kul det va


Men lite för uppenbart slut. Tänker inte avslöja något eftersom preimiären var igår och antagligen inte så många sett den.

Men jag måste säga att Joakim Nätterqvist är så duktigt i rollen som arn, att , ja han va fantastisk helt enkelt.

SE DEN!


Joakim Nätterqvist kan du även se i dessa filmer:
Tsatsiki  vänner för alltid - Niclas
Bäst i Sverige- coach
Även synts i Beck öga för öga - ung Jon Anders

Sofia Helin som spelar Cecilia kan du även se i dessa filmer:
Nina Frisk - Nina Frisk
Blodsbröder - Malena
Masjävlar - Mia
Fyra nyanser av brunt - Jenny
Rånarna - Klara
Tusenbröder - Anna


Sen om jag ska ger er tips om andra svenska filmer så finns det bara än som är nästan lika bra och det är snapphanarna: Se den me, helt värt det



sen måste jag ju lägga till lite skarsgårdsfakta oxå

I arn ser Stellan, Gustaf, Valter och Bill skarsgård
far och söner

Stellan spelar Briger Brosa
Gustaf spelar Kung Knut Eriksson
Valter spelar Jon Knutsson
Bill spelar Erik Knutsson

så storebrorn blir pappa till sina 2 bröder;)


Alexander Skarsgård syntes dock inte i denna film men det beror på att han slår igenom i USA förtillfället
I höst kommer du se honom på canal + i Generation Kill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0