Billy Elliot

såg klart den nyss med mamma och broder
den va faktiskt bra
så där lite lagom av allting
ingen tragisk död som jag så förväntade mig
alla filmskapare börjar ju använda en död nu för att för ett tag sen så var det inga mord
nu blir det ju för jobbigt
vi lever ju i någon slags depression

men i alla fall, så blev jag extremt sugen på balett
lea berättade för mig idag att hon skulle ha sin första uppvisning på fredag vilket jag tycker låter väldigt kul
hon får lära mig lite när hon kommer hit i januari

Som sagt Billy Elliot handlar om en pojke som bor med sin senila mormor, rebell till broder och buttra pappa
Billy ska börja boxas och pojkarna måste dela övningsal med flickorna som dansar balett och det fångar Billys intresse
han börjar öva med flickorna utan att hans pappa vet om det.
Men helvetet brakar löst när hans pappa får reda på vad han håller på med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0