Hemma igen

tänkte att det va dags för ett till filmcitat så det kommer efter detta inlägget. Så nu ska jag skriva om Per Oscarsson och problemet är att vi skulle ha en annan källa än internet men i mitt fall är det hopplöst
jag menar jag åkte ner till bibloteket för att hitta hans bok men den fanns ju inte
och nu vet jag inte vad jag ska göra
ska se om jag får tag på hans mejl och hinner på något sett lämna in uppgiften på torsdag istället
japp och ni fick jag reda på att den einte finns, bah!
seriöst man kan inte dela ut ett projektarbete en vecka innan det är absurt och det är första och sista gången jag använder det ordet

men for the record något positivt så har jag nu lånat böcker och filmer. Efter lovet ska jag kunna engelska fantastiskt bra är det tänkt nämligen, lånat 4 stycken böcker och det ska bli minst 20 sidor per dag. sen ska jag läsa högt ur min tv-repliks bok för att öva uttalet och sedan ska jag titta på film helt enkelt;)
jag har nu gett min in på filmklassikerna, för första gången svart-vitt
Casablanca- är ju självklaret ett måste speciellt för en filmfantast som mig
Billy Elliot - hört mycket om den och såg trailern när jag va lite, trodde då den va läskig haha, men nu är det dags
Fantomen på operan - hört att den e bra och blev fascinerad av fodralet haha


sen böckerna som jag lånade är då
gone with the wind
the deep end of the ocean
billy
persuasion


Kommentarer
Postat av: Evelina

Har läst persuasion som var bra!:) Men Gone with the wind är ingen höjdare....föredrar filmen!:)

2008-12-18 @ 09:14:10
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0