Sveriges julkalendrar

  • 1992 - Klasses julkalender
  • 1993 - Tomtemaskinen
  • 1994 - Håll huvet kallt
  • 1995 - Jul i Kapernaum
  • 1996 - Mysteriet på Greveholm
  • 1997 - Pelle Svanslös
  • 1998 - När karusellerna sover
  • 1999 - Julens hjältar
  • 2000 - Ronny & Julia
  • 2001 - Kaspar i Nudådalen
  • 2002 - Dieselråttor & sjömansmöss
  • 2003 - Håkan Bråkan
  • 2004 - Allrams höjdarpaket
  • 2005 - En decemberdröm
  • 2006 - LasseMajas Detektivbyrå
  • 2007 - En riktig jul
  • 2008 - Skägget i brevlådan
  • det finns ju asmånga egentlige, började på 60-talet tror jag. men jag tog bara me de under tiden jag har levt, frågan är vilken som e bäst? jag trpr att jag tycker När Karusellerna sover eller Diselråttor och sjömansmöss eller kanske Julens Hjältar . Jag kommer fortfarande ihåg karusellerna sover väldigt väl, den vita kaninen och den läskiga tanten och sista avsnittet då han åker iväg i en luftballong och hela klassen tappar minnet.
    Vet att jag slutade titta vid Håkan Bråkan, då räckte det, inte min humor och det var nog inte lämpligt för barn egentligen.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0