Godmorgon

okej för att svara dig annika. Ja, innan va ja dum i huvudet. Det var typ ett år sen och jag var väldigt förvirrad. Jag fick sedan en dröm om att min klasskompis va lesbisk. och jag insåg då att för mig så spelar det ingen roll om hon e det, hon e ju fortfarande den samma.  Jag hade egentligen inget emot de. Men jag hade uppfattat det så fel, jag hatade de inte, långt ifrån!
Men jag vet inte vad jag fick allt ifrån, för jag hade aldrig läst det någonstans, jag hade bara hört från andra människor att det var fel. Och det e inte tillråkligt för att ha någonting emot de.
Och jag vet för mycket för att bara tro för att bibeln säger att man ska det,
men det känns även som en mer press när jag vuxit upp med den och inte hittat den själv. Om du förstår vad jag menar. Jag har haft svårt med det där, men jag har ju sett vad Gud har gjort, så ibland fattar jag inte varför jag velar. För jag har ju sett!
Men det känns lite som ja fortfarande e på barnstadiet du vet. Och jag vill verkligen så mycket mer. Och jag har ändrat uppfattning om det mesta.
För min cellgruppsledare sa; att det som står på ett visst sätt i bibeln behöver man inte översätta det ordagrant utan anpassa det efter hur vi lever nu.
Så nu tror jag att jag verkligen TROR. Men jag måste också utvecklas.
Det va bra det du skrev, för jag behövde verkligen tänka efter. Men jag tror av hjärtat, måste bara utveckla det mer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0