Schindler's list

Idag har vi bara haft en lektion för vi kollade på Schindler's list på morgonen till klockan 11. Den va faktiskt bra. Innan hade man inte tänkt på att det faktiskt e riktiga människor som råkar ut för det här. I den här filmen fick man mer se människorna se deras rädlsa deras glädje och deras oro. Och deras hopp om att överleva.
Jag har mer kopplat de till en massa innan och inte insett att de är precis som oss.
Jag kommer aldrig någonsin få den tryggheten om raser för att ja e själv e färgad. Jag kan ärlig talat se rädlsan. Men det e en sådan onödig grej, ska man döda en person på grund av religion, hudfärg, läggning?
Alla är människor. Jag har fördomar när det gäller homosexuella innan, för ja trodde att det stod i kristendomen att man inte skulle gilla de.
Men ja har kommit fram till att du får gilla personerna men inte det de gör. Jag accepterar människorna som faller för samma kön men ja tycker ändå inte det är rätt. För det e faktiskt det minsta man kan göra.
Det gäller precis samma sak med andra religioner. För jag känner muslimer t ex och jag har inget emot de. De behandlar inte mig annorlunda så varför ska jag göra det?
Jag tycker vi människor måste acceptera att vi e människor och inte varelser. Vi är samma människor och vi ser alla likadana ut. Ni kan acceptera en som e vit. Men hon e blond och du brunett? E inte det samma sak då?
Vi måste verkligen tänka efter.


Kommentarer
Postat av: annika

vadå "trodde att det stod i kristendomen att man inte skulle gilla de?"
Gillar du dom inte bara för att kristendomen säger det?:O
Tror du bara för att den säger att du ska tro?

2008-02-23 @ 11:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0