Hemma igen

Ursäkta för de inläggen som inte funnits och bara väntats på att skrivas ut.
Såg på filmen Tuck Everlasting igårkväll, ngn annan som såg den?

te
Filmens budkskap var att ett liv utan död skulle var att leva utan liv.

Kanske svårt att förstå men jag tycker det var ganska simpelt.

Tänk efter en gång, vill du vara odödlig? Leva utan att dö resa till alla platser du annars inte skulle kunnat göra, vara med i krig utan att dö?

Min kompis sa att hon inte kunde välja, för hon skulle använda den tiden att hjälpa barn m.m

Visst är det en god tanke. Men efter ett tag blir livet enformigt

Livet blir mer spännande om du gör allt det där på en livstid och låt sedan någon annan fortsätta dit jobb. För vi kan aldrig helt befria jorden från ondska,

Jag vill dö så småningom för det betyder ju bara att jag lämnar jorden, jag kommer i och för sig alltid leva men inte här.
Vilket jag heller inte skulle vilja.
Jag vill leva mitt liv och sedan lämna jorden

För Tuck sa i filmen att det är som ett liv utan att leva. Skulle du vilja leva ett liv utan liv?


Vill du vara odödlig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0