Stockholm

Stockholm e ett fint ställe. Och dit drog min familj som sagt i några dagar.

På vägen stannade vi i Söderköping världens gulligaste lilla stad som påminner om Madicken och Lotta på Bråkmakargatan.

Jag skulle seriöst kunna tänka mig att skaffa ett hus där någon gång typ sommarhus eller något. Men då när jag har en framgånsrik regissör och skaffat familj såklart

madicken lotta

Sen åkte vi vidare till en camping klubbens någonting. Där man inte fick ha förtält och en tjurig tant kom och sa till oss. Så vi drog oss vidare till vaxholmen där vi campade de närmaste dagarna. Mysig campen vid skärgåden.
Sen åkte vi runt lite bland öarna och det var extremt fina hus och jag tänkte visa er några av de finaste:)

Om ägarna av dessa hus vill att ja ska ta bort bilderna är det bara att säga till
 En mysig  liten skärgårds hus. Påminner även denna om Astrid Lindgrens hus. Här skulle jag lätt kunna bosätta mig visst har den även lite spår från Keira Knightleys typ

Detta huset påminner mig om syskonen Baudaleires olycksaliga liv. Hemma hos Meryl Streep. Ser ni lite likheten? Iofs var det längsen jag såg filmen och huset är inte alls lika nerrivet.

Typiskt svensk sommarhus. Här skulle man lätt kunna bilda sin storfamilj med segelbåt.

Mysigt skogshus. Öppen eld och mörka bokhyllor. Extrem mysfaktor

Båda dessa hus är fantastiskt fina. Jag föll för det gula har inte riktigt tagit en titt på det vita. Det gula har pippi långstrump över sig men det moderna med de stora fönstrerna. Och jag älskar tortnet!
Den vita påminner om Keira Knightley även detta, och påminner om ljusa tider om ni förstår vad jag menar


Sen så var vi även på outlet där vi shoppade tröja, disneyfilm, skor som försvann och björn borg trosor. SKorna saknar jag verkligen fattar inte vart de tog vägen. Som tur var betalade vi inte för de.

Sen va vi o hälsade på familjen svensson. Vilket va trevligt och lilla erik va supersöt!

det var allt från min stockholms resa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0