En enformig tisdag med ändringar

 Jag vaknade va pigg o gla´
 Jag blev dissad
Jag som e så snäll o rar
Lisa blir sexton
En gång för alla
Att hon fyller sexton före mig, PALLA
Jag hittade ett par gamla stövlar
Men jag hade glömt att snön de skövlar
Is dit och is hit
Jag var påväg att halka en bit
Jag kom till skolan inte redo men klar
Jag skulle räkna matte
men vilka tal är par?
Jag öppna´min skoldagbok
Fick upp namnet Glenn
Haha, känn på den
fick en idé om att köpa fisk
Men jag visste att jag fick städa på egen risk
Filippa hängde me
kom på att namnet Ulla passade på en bä´
Jag ville köpa en OTH säsong
Men rean hade inte börjat på en gång
Vi gick till H&M en sväng
Jag köpte väskan jag tittat på igen och igen
Vi gick bort för att köpa dessa sjödjur
De levde i akvarium inte i bur
Jag tog en svart och en vit
Men av skålen de täckte bara en liten bit
Vi gick till affären mittemot
Jag hittade en film utan min fot
SKyndade hos för att leta efter buss
Vi fick ju inte av min mamma skjuts
Bussen passade bra
och namn till fisk nr två vi la
Glenn och Loka
Är namn jag boka
Men smeknamn de har
Rolf och Ulla snurk passar bra;)
Jag kom hem titta på kanal fem
Jag kom inte på vad ja skulle rimma på igen

Dagen i dikt;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha as bra melina!! fortsätt så

2008-03-19 @ 20:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0