Ursäkta?

Vet ni vad min SO-lärare sa idag?
En i min klass frågade varför man tror på något. Och då säger min lärare: Vissa är lite svagare och måste hitta något fantasifullt att söka sig i. Och att man har olika kriser i livet.

Lärare får ju inte yttra sig om sådant på lektionerna. Och ändå så säger hon så här. Hon har sagt liknande saker innan.

Men den enda meningen man hör dag in och dag ut:

"Kunskap är makt"

Jag blir ¨så himla trött. Fatta egentligen hur bra vi skulle klara oss utan kunskapen. Ingen växthuseffekt, inget krig, inga bedrägerier för att nämna några.

Hon borde öppna sina sinnen och inse att livet går ut på så mycket mer än bara lära sig saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0