Höstlovsfilmer

uppdraget jag roade mig med när ja va sjuk:P

så mina filmer jag kollat på under lovet lite fakta och vad jag tyckte om de

LÖRDAG:
The Patriot:
handlar om:

Han var en gång hjälte och legend i kriget mot fransmän och indianer.
I dag vill Benjamin Martin inget annat än uppfostra sina sju barn och sköta sin egendom i fred och frihet.
När engelsmännen drar in i South Carolina och hotar hans frihet och hans familj, tar Martin till vapen igen,
och tillsammans med äldste sonen Gabriel, en ung och patriotisk idealist, kämpar de sida vid sida mot en
obarmhärtig och överväldigande brittisk armé. Martin inser att det bästa sättet att försvara sin familj är att strida för en hel nations frihet.

jag tycker:
Bäst! Asbra, bästa filmen på hela veckan. Hamnar lugnt på topp 10 listan.
I know pronounce you Chuck and Larry:
handlar om:

Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän, som även är bästa vänner. Larry är änkling och lever nu för sina två barn.
Chuck njuter i fulla drag av sitt singelliv. En dag stöter Larry på problem när han vill göra
sina barn som förmånstagare till sin livsförsäkring. Enligt lagen behöver han ha en partner,
han måste alltså ingå äktenskap. Men vem säger att det måste vara med en kvinna?
Larry frågar sin bästa vän Chuck om att göra honom sitt livs tjänst och Chuck ställer upp..

jag tycker:
lagom kul humor. inte en sån film jag sitter och skrattar åt och tittar på om och om igen.
Heathers
handlar om:
Skolan styrs av tre tjejer som alla bär samma namn. Eleverna är trötta på hur de behandlar de. Så nu styr hämnden allas vilja
jag tycker:
först, en riktig b-film. Okej det e en b-film. och man förstår inte riktigt varför winona gör sånna här filmer. men efter ett tag,
så ser man det hon såg och att den faktikts är bra

SÖNDAG:
Morgan Pålsson: Världsreporter
handlar om:

Morgan Pålsson, reporter vid Sveriges Television, tror att han ska bli utnämnd till ny utrikeskorrespondent i Washington.
 Istället blir han skickad med sin fotograf Robert att bevaka valet i ett litet afrikanskt land ingen någonsin hört talas om.
Redan första dagen i Matòbo utbryter en militärkupp och Morgan hamnar som enda utländska journalist
i centrum för hela världens nyhetsrapportering.

jag tycker:
hipp hipp var inget för mig. så detta va väl sådär. men bättre än första gången. och det kanske oxå är så att jag dömde den
för att det va hipphipp. men bättre andra gången.

Just my luck
handlar om:
Unga Ashley har alltid tur medan Jake alltid har otur. När de två träffas på en maskerad och kysser varandra byter lyckan plats.
Jakes band får skivkontrakt och spelningar medan Ashley förlorar jobbet. Nu måste hon hitta den mystiske mannen hon kysste.
jag tycker:
klyshig romantisk komedi, men bevisar att lindsay växt upp lite. har ju sett filmen innan. men den e väl medelmåttig. inget WOW precis

MÅNDAG:
Pocahontas
handlar om:
Följ med på ett storslaget äventyr i en lika storslagen miljö!
Upplev den färgstarka och musikaliska berättelsen om den vackra indianprinsessan Pocahontas.

Här möter du henne tillsammans med sina vänner, den glupske tvättbjörnen Meeke och den kvicke kolibrin Flit.
En dag kommer sjöfararen John Smith till deras djungel och när han träffar Pocahontas förälskar de sig i varandra.
Men John Smits chef, den girige guvernören Ratcliffe, har inte åkt över stormiga hav för at hitta kärrleken.
Han har åkt till indiandernas land för att hitta guld - till varje pris!

jag tycker:
Bra, alla disney är bra. Sångerna och gammelmor pilrot haha. hade bara sett denna en gång innan så det va lite småkul

TISDAG:
Skönheten och odjuret
handlar om:
En prins har genom en förtrollning blivit förvandlad till ett odjur. Först när han lär sig att känna äkta kärlek
till en annan och denna besvarar kärleken bryts förbannelsen.
jag tycker:
Inte lika bra som förväntat. efter allt snack trodde jag den skulle va hur bra som helst. Julvariatoonen e bättre. mer känsla och bättre låtar.
för mycket berättelse för en kort film.

ONSDAG:
Den nya människan
handlar om:
Filmen skildrar Gertrud, en stark och levnadsglad 17-åring, och hennes kollision med det svenska samhälletskrav.
då kvinnor tvångssteriliseras.
jag tycker:
En bra film. Den ger mycket hopp och man får även se den dåliga sidan av Sveriges historia. Den man glömmer bort.
Men som sagt hoppet e i fokus.

TORSDAG:
Shooter
handlar om:
När den respekterade före detta krypskytten Bob Lee Swagger (Wahlberg) tvingas in i
 tjänst för att stoppa ett mordförsök på presidenten händer det otänkbara: han blir lurad och anklagas själv för mordförsöket.

Fast besluten att bevisa sin oskuld tvingas den hårdföre skytten in i en intensiv flykt från landets samlade
polis- och arméstyrkor och från en tvivelaktig organisation som försöker döda honom.

jag tycker:
asbra. jag satt fast hela tiden. finns inte så mycket mer att säga. men va inte tveksamma för att det e en action.

Delfy
handlar om:
*Ön de lever vid ska bli en nationalpark och det skapar blandade känslor och Delfy och hans vänner måste se till att
allt sköts som det ska. * Det blåser upp till storm och Delfy och hans vänner blir skeppsbrutna och de inser att ön de
hamnat på är en vulkan. Vad ska de nu göra?
jag tycker:'

flashback film. Haha. men lite härlig och fjantig på samma gång

På smällen
handlar om:
Efter en blöt kväll på krogen som slutar i den charmige slarvern Ben Stones (Rogen) säng,
tvingas hon dock tänka om. Den högst tillfälliga sexuella förbindelsen resulterar i att Alison blir gravid.
Inför valet att ensam ta hela ansvaret, eller att lära känna den blivande fader, bestämmer
Alison sig för att ge den godhjärtade, men lite töntige Ben en chans.För slarvern och livsnjutaren Ben,
som kan liknas vid ett förvuxet barn, kommer Alisons graviditet som en fullständig överraskning.
Han har bara två val: Att antingen få ordning på sitt liv, eller att svika sitt barn.
Ben bestämmer sig för att ta sitt ansvar, men att gå på "date" för att lära känna
den tjej man gjort på smällen, visar sig inte vara helt lätt.
Jag tycker:
nae, lite för sexfixerad för min smak. och rädslan av att skaffa barn blev större haha. men Katherine visar
egenskaper för en bra skådespelerska.

FREDAG:
New York Minute (en galen dag i new york)
handlar om:
Systrarna Jane och Roxy är varandras motsats. Jane är mycket disciplinerad och ordentlig
medan Roxy är spirituell, impulsiv och slarvig. När Jane är på väg till en avgörande collegeintervju,
är hon full med förhoppningar om att få börja på den skola hon alltid drömt om.
Innan hon kommit fram till skolan råkar hennes syster av misstag utsätta henne
för det ena olycksaliga missödet efter det andra och snart riskerar Jane att få allt hon drömt om förstört.
jag tycker:
Okej mina forna idoler. sätt filmen innan ett antal gånger. men denna fick mest kritik av deras filmer.
förstår inte varför. för det är här de får komma ut i barnstämpeln lite och det va inte alla så försjusta i.
men denna är ju den bästa de gjort. filmen är medelmåttig.

Det va nog allt. sen blev det ju en del vänner och så. men dessa va det iaf:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0