Into the wild


(handling från cdon.com)
Into the Wild” är inspirerad av den sanna historien om Christopher McCandless (Emile Hirsch), en ung man som överger sitt bekväma liv för att söka friheten på vägarna. Hans sökande leder honom till Alaskas vildmarker där han ställs inför sitt livs största utmaning. 

Filmen hade okronologisk ordning, vilket gjorde det ganska svårt att hänga med då en scen kunde vara endast 10 sekunder. Filmen är filmad med en handkamera, vilket jag störde mig på från början men tillslut fick det en mer verklig effekt på filmen. Det som gjorde mig nyfiken var Christopher, man förstod aldrig hans motiv hans sett att vara. Man visste inte om han flydde eller om han sökte. Sen var det också spännande att få se hans påverkan på andra folk hur mycket han gav de när han kom till de och hur mycket han tog när han lämnade de. Jag fick lite synen av att han var lite egoistisk och ointresserad. Och att hans resa var mer osäkerhet än äventyr. Men nu är det ju så att jag egentligen inte vet vem den här mannen är, men frågan är om någon egentligen gjorde det.

Jag tyckte det var otroligt läskigt, en detalj. Han dog ett visst datum ett visst år. Just det datumet som jag föddes, just det året jag föddes. Jag har aldrig varit med om en sådan grej att man hör om någon som har fötts när någon dött, även om det händer hela tiden. Jag menar tänkt om den döende personen ger sitt sista andetag till den nyfödda bebisen som ett första?... ja jag vet att jag är lite för djup när jag filosoferar så ta det inte så allvarligt. Men jag tycker ändå att det var lite småläskigt...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag älskar filmen Into the wild! och du har en väldigt fin blogg!:D

2009-04-26 @ 11:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0