Australia

från början sådär, men efter den första halvtimmen har du en typisk JAG-film, en typisk Melina film
I fell in love
Jag kommer kanske bli hatad för det jag kommer säga nu, den slog nästan ut Twilight
(jag menar twilight va bra apbra, men för en tjej med djupa tankar och drömmen om overkliga ideal mannen
men det var ingen film, det var mer en verklighet man inte kunde få och det kommer ändå bli en klyscha som HSM)

men här har ni den då, Melinas troligtvis nummer ett. Australia, jag mådde bra av den, jag kände mig hemma i den världen. äventyret och smutsiga australiensare. Och även det negativa som man kan relatera till hudfärgs förtrycket, orättvisor som kvinna och drömmar och hopp och där har ni oxå den äkta kärleken. 

Brillianta skådespelare Hugh Jackman och Nicole Kidman strålade. Och fångade varje ögonblick och man såg ärligheten. Det var längesen jag såg en film som fokuserade på hopp. (lite som in the land of women men mer i min smutsiga stil) 
Det negativa med denna filmen var kulisserna och att den gav lite fel intryck från början. Innan jag såg den trodde filmen skulle vara ett romantiskt drama ut i äventyret. Men innehöll så mycket mer och jag fick lite fel bild av det. Kulisserna var väldigt animerade och vissa av de skulle man lyckas göra på riktigt. 

älskade slutet, ett gammalt nytänkande som jag brukar säga. 

tack jenny och johanna för en trevlig kväll:)

btw blev jag så sugen på att se trollkaren från oz igen när jag tittade på den filmen så här får ni klippet;)


så filmen handlar om:

Det storslagna australiensiska landskapet utgör bakgrunden till denna historia om brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon maken död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien.

För att rädda sin egendom måste hon tillsammans med en råbarkad boskapsfösare driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet. Det blir en svindlande resa och tillsammans upplever de en kärleksaffär, hur andra världskriget drabbar Australien i och medJapanernas bombningar av Darwin och ställs inför val som kommeratt förändra deras liv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0