S.Darko - fortsättningen på Donnie Darko

ni vet att jag pratade om denna film för år sedan, men då var jag ovetande om en av karaktärerna
Jackson Rathborne sa inte mig något för ett halvår sedan. men nu så gör han ju det
så vi har alltså en one tree hill, en twilight och en gossip girl i varje gilm

Ed Westwick       Jackson Rathborne   James Lafferty
Gossip Girl                    Twilight               One Tree Hill

Filmen utspelar sig sommaren 1995 där man följer Donnies lillasyster Samantha som efter sin brors död får handskas med en söndrig med familj och känslan av att vara obetydlig. Samantha och hennes bästa vän Corey beger sig ut på en road trip mot Hollywood för att slå igenom. Men planerna ändras när deras bil får problem mitt ute i ödemarken, när en meteorit faller ner i närheten. Samantha får visioner om jordens undergång och att bilkrashen hade något med en stor plan att göra. När hon får reda på att hon är adopterad till familjen Darko och att hon egentligen inte är släkt med Donnie får hon handskas med sina egna demoner och samtidigt rädda världen. 

Daveigh Chase spelar huvudrollen, och spelade även Samantha i Donnie Darko så inget byte med skådespelerskor! tummen upp för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0