nu var det äntligen tid för mig att se High School Musical 3


Pulsen är hög, adrenalinet pumpar snabbt och känslorna är starkare än någonsin när Troy, Gabriella, Sharpay, Ryan, Chad och resten av gänget närmar sig examen på East High. Snart ska de skiljas åt och möta nya utmaningar på varsitt håll, långt ifrån varandra. Kanske för långt för att vänskap och kärlek ska överleva? Ingen vet säkert. Så vad kan man göra för att alltid minnas sina vänner och den tid man haft tillsammans? Jo, genom att sätta upp den bästa avskedsföreställningen någonsin! Nya låtar skrivs, danssteg repeteras, drömmar varvas med oro och intriger föds in
i det sista... (från cdon.com)


Ja, här har vi ännu en High School story som inte är verklighetsbaserad. När vi ser serier som Gossip Girl är det för mycket drama enligt vissa och när det gäller High School Musical är allt en dans på rosor. Jag tyckte inte riktigt historien höll. College ansökningar och allt det där, är ju faktiskt någonting man måste gå igenom och hur svårt det blir med långdistans förhållanden osv. Men att en musikal helt plötsligt dyker upp och inte har någon vidare handlingen gör historien inte så hållbar. Det som var uppfyllande men denna film igemfört med de andra var danserna, mer genomtänkta och rena. Men en sak som jag har stört mig på i alla 3 filmerna är, hur de försöker göra de här rörelserna som Leona Lewis, Beyoncé, Robbie Williams och alla andra sångare gör i musikvideor. Visa förtvivlan genom händer och armar, men det ser bara amatörmässigt ut. I en musikal ska sången höra till berättelsen och bli en realistisk grej. Men det blir stelt och tråkigt när en sång bara helt plötsligt ploppar upp. Jag tycker sångerna börjar bli en aning tröttsamma, då alla Disneys sånger handlar om att finna sig själv, men man förmedlar det på olika sätt, och jag tycker inte filmerna hur svårt det faktiskt är att göra det. Jag tycker Grease är mer realistiskt, när det handlar om fylla, pojkvänner, status och mobbning. För i verkliga världen hur många sportfånar dejtar skolans pluggis? Jag menar även om det är en lycklig historia, så når den inte riktigt in. Det fanns en låt jag tyckte om och det var Can I have this dance. Filmen får en 2a av mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0