Filmerna som gjorde 2009

2009 hade en hel bunt storfilmer men kan inte säga att många imponerade på mig. Och om man talar om gamla filmer, minns jag inga speciella. Harry Potter 6 var rolig, men saknade en stort lyft, New Moon var en besvikelse för den var mer lycklig än sorgsen, Up in the Air - en av de tråkigaste jag har sett. Men de få som fastnat på näthinna tänkte jag dela med mig av.

...
Nummer 1:
Factory Girl. Som många vet är den inte ny, men den var ny för mig. Jag hade hört rykten om att allt handlade bara om sex vilket gjorde det hela mer ointressant. Men sen åkte vi till Spanien jag glömde mina filmer hemma, men någon vänlig familj hade glömt just Factory Girl i huset. Filmen tog mig med storm med vackra bildspråket, dramaturgin och Sienna Miller var strålande. Min nyfödda ambition är att någon gång få möjlighet att göra en film som har samma fina bildspråk som Factory Girl.
...
Nummer 2:
The Breakfast Club. En gammal klassiker som jag heller aldrig haft lust att se innan. Minns första gången jag såg den, efter 20 minuter så tröttnade jag. Men det var också på den tiden Tvillingarna Olsen var mina idoler och Jesse McCartney var min dröm. Men min vän "tvingade" mig se den igen. Och jag måste erkänna att manuset var briljant! Vilken begåvad människa som har skrivit de replikerna, fått den annars tråkiga miljön att bli intressant.
...
Nummer 3:
Snabba Cash. Man hörde överallt orden "snabba cash" men jag visste inte om folket runt omkring mig höll på med smuggling eller om de spelade poker på kvällarna. Om det inte vore för lussebion skulle jag aldrig gått in på en biosalong för att se den filmen. Men tack Emma för att du bjöd med mig, det var nog den bästa svenska film jag sett sen Vingar av Glas. Sjukt spännande och trovärdig kan knappt vänta tills nästa film.
...

Kommentarer
Postat av: Liz

Breakfast club är bra! =D längesedan jag såg den, måste se den igen snart bara för de ;)

är det värt att se snabba cash på bio? nog för att han är sjukt het ja!, men är handlingen bra? =)

2010-01-26 @ 22:18:22
URL: http://fotogumman.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Ja! Den är asbra och snyggheten är bara ett stort plus!

Jag hatar ju svenska filmer annars, men jag lovar den e sjukt bra

2010-01-27 @ 15:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0