Att inte kunna se 3D

Jag är en av de få personerna som inte kan se 3D effekten på film. Vilket är väldigt tragiskt nu när det blir allt vanligare med 3D.
Jag har nu då som man inte bör göra kollat på google, där jag kom till ett forum. Den här personen sa att han pratat med optiker osv.
och detta problem beror alltså på djup seendet att göra. Tydligen är det bara ca 12 % av svenska befolkningen som har detta problem. Detta betyder om ena ögat är dominant.
...
Och nu gick jag in på DN och där säger de att människor som skelar kan inte se denna effekt. Men jag skelar inte...
...
Jag minns att jag sett en 3D film, på Liseberg. Det var flera år sedan innan de hade den där djurfilmen. Filmen jag såg handlade om en man som flög flygplan. Dock har jag ju det minnet kvar. Men ska nog ta och prata om en optiker om detta. Synd att jag glömde det när jag väl praktiserade på synsam
(http://prylkoll.se/wp-content/uploads/2008/04/3d-glajor.jpg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0