När man gör sig själv besviken

Det var när jag var 11 år som jag insåg att jag inte kunde någonting om nöjesvärlden. Vi hade en uppgift i skolan där man skulle skriva vilken favoritskådespelare som var ens favorit och vem som var snyggast (motsatta könet).
På den tiden var mina idoler tvillingarna olsen, varken superbra skådisar eller män. Jag sneglade lite smått på vad alla andra skrev. Namnen som syntes överallt var Johnny Depp och Orlando Bloom, det var 2003/4 och Pirates of the Caribbean hade precis kommit ut på DVD eller VHS minns inte vad som var aktuellt då.
Min dåvarande klasskompis Sanna satt på vänstra sidan om mig och sa att Johnny Depp inte var så snygg, bara i filmen, hon hade skrivit Orlando.
Det var då jag insåg att jag inte visste några skådespelare, så jag bestämde för mig att börja jobba på det här. memorera kändisar, från tidgningar och filmer. Jag blev till slut ett proffs och visste så småningom så gott som allt om alla.
På denna tiden ville jag också bli  skådespelerska (eftersom jag inte kan bli sångerska ;)) så jag sa till mig själv " när jag är 16 ska jag vara den nya Mary-Kate, Hilary Duff, Lindsay. Jag fyllde 16 och var en besvikelse för mig själv.
Sen bestämde jag mig för att som 19åring plugga filmproduktion i USA. Det är 1 år kvar.
1 år kvar och drygt 250 000 kronor saknas för att jag ska kunna åka dit. Ett mål som är så gott som omöjligt i min ålder även om man har ett jobb, vilket jag inte har.
Hur kommer mitt liv se ut egentligen... ?

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

hoppas du har en bra torsdag? (:

2010-03-25 @ 15:20:53
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0