Dagen efter

Jag har ju försökt hålla den nya bloggen så neutral som möjligt, men under dessa händelser känner jag att jag måste skriva nåt.
SD är inne i riksdagen, 20 mandat. Mer än jag någonsin kunnat anay
Jag måste ärligt talat säga att jag är har ingen koll på Sverigedemokraterna, jag vet knapp var de står för mer än främlingsfientligheten.
Men att så många ungdomar röstar på de endast i protest är så fucking stört. Finns så sjukt många andra partier att rösta på.
Jag är som förstagångsväljare ärligt talat chockad över att inte fler röstade på Pirat (något som jag absolut är emot också, men detta är inget partier som går emot någon personligt)
Jag har altid varit stolt över att vara svensk, bo i Sverige och sagt att vi inte sjunker så lågt som länder runt omkring. Nu sjunker ju tryggheten ännu mer, den som andra partier pratade om att vi ska känna oss trygga.
Dock om jag som person inte behöver va otrygg som ett adopterat barn, men jag som människa som har annan hudfärg är orolig.
Jag trodde vi passerat det största rasism-problemet.
Jag erkänner att jag har svagt intresse för politik och det kan säkert finnas några fel just nu. Det är bara min ilska som skriver det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0